Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Cerita Hari Buruh

Labour Day. Entah mimpi hape bangun-bangun je pergi mandi terus. Biasa hari cuti haruslah tunggu tengahari baru mandi. Oppss!! Owh, my in law punya famili nak datang. Haruslah. Untuk bakal menantu kesayangan, betapa jauh pun diorang tetap datang. Nak bincang pasal anak dara sunti yang sorang nih.

Plan for today, masak yang sedap-sedap untuk diorang. Padahal bukan aku yang masak pun. Aku tukang buat-buat sibuk je pun kat dapur ni. So, pagi-pagi lagi dah angkut mama pergi pasar. Menu for today:-
  • Ikan tongkol masak asam
  • Ikan tongkol singgang
  • Ulam pucuk ubi
  • Sayur kacang panjang goreng
  • Budu & sambal
Pehh. Lauk kampung tu. Best jugak dua-dua famili pun memang selera kampung. Senang sket. Aku still selsema lagi. Dah berapa hari dah. Bagi memastikan kelancaran hari ni, awal-awal sebelum turun dari rumah aku dah telan Piriton 2 bijik. Hamekaw. Nak selsema sangat, padan muka. Memang tak amik pengajaran langsung dari peristiwa hidung berdarah ritu. Selamba bomba je mata aku tak mengantuk pun telan ubat tu.

Dah setel cari barang2 yang kami nak kat pasar, beli buah-buah sket, start tolong atuk & mama masak. Dekat-dekat pukul 4 jugak baru ma dan abah sampai. Lambat sikit dari expected time sebab diorang ada jugak berhenti kejap, solat zohor dan makan tengahari dulu (B nih tak bagitau ke aku dah siap2 masak nih?). Happada B.

Dah jadi macam family gathering pulak sementara tunggu orang Kelantan sampai. Mana tak nye. Hari cuti, semua tak kerja. B, aku, along & abg long dan of kos Ammar Faris yang comel, ateh & abg teh, mama, abah, atuk, nora yang dah besar perutnya (dah 8 bulan lebih). Hah, meriah kau.

Last-last orang ditunggu sampai jugak. Terkezut ma tengok markas Pas yang besar dengan bulan yang besar kat sebelah rumah atuk. Huhu. Sampai je trus hidang nasik. Sebenarnya, orang Kemaman lagi lapar dari orang Krai. Haha. Pukul 4 dah tak makan nasik lagi. Time orang laki bincang detail2 majlis, kami yang pompuan nih duk pot pet pot pet cerita pasal mengundi, pasal pokok bunga, pasal nak beli rumah ke tak lepas kahwin, yang paling best, B sempat hapdate kat ma pasal The Red Warrior menang 3-1 dengan Ayeyawady. Hamboih. Anak beranak fanatik gitu. 

Ma memang minat giler team The Red Warrior. Memang tak dapat lupa la kenangan ma lari depan tv bawak pinggan  nasik bila adik-adik jerit Gollll!!!! Siap tinggal abah makan sorang-sorang kat dapur. Hehe.

Overall, semua berjalan lancar. Alhamdulillah. Abah dan abah (dah ada dua orang dah abah sekarang) dah pun bincang semua detail majlis. So sekarang tinggal hari langsung aje. Hah? Preparation camne? Hehe, aku cerita entri lain ye.

Preparation kawin aku macam entah hape-hape jek. Bizi kot. Ko yang sebenarnya nak kawen ke tak nak ni?

Oh mama! Saya mau kawin.....
 

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol