Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Dunia Baru

Assalamualaikum & Selamat pagi Rabu....

Tunangan Orang

           Dalam post sebelom ni saya ada mention yg saya ni tunangan org....I'll write about my engagement day dlm post laen...Pada saat post ni saya tulis pun, ada lebih kurang 4 bulan lebih-lebih sket je sebelum hari bahagia saya....Baru dua hari lepas saya & B mengadap abah utk tetapkan tarikh =) 
Ni la saya masa bertunang itu hari....
            
          Disebabkan saya yang sedang dlm mood bahagia skrg ni, rs teruja nk share persiapan wedding sy....Sbb kita pompuan & pompuan memang tak dapat lari dari cuba merealisasikan mcm2 impian perkahwinan. Kadang2, plan kita boleh jd sgt2 xrealistik dgn bajet yg ada =) So, saya slalu ingatkan B supaya tenangkan saya bila saya pny mood nk wedding ala2 Scha & Awal datang (bajet sgt aku neh)....
    

Kurang Pengalaman

          Dalam keluarga kami, cuma pernah kenduri sekali aje. Oktober 2011, majlis perkahwinan along. Saya pn xtolong byk sbb sibuk dgn kerja + tuition centre yg bru sebulan saya setup masa tu. Jadi, saya mmg org plg last korang patut refer pasal hal2 nikah kawen nih....Mereka2 ni la yg jadi mangsa rujukan saya
  • Abah (orang tua ni mmg bese jd mangsa saya=))
  • Along (after confinement, she'll be back to puncak alam...so xleh tolong byk)
  • Ateh (Event Manager during along's wedding day)
  • Blog Dia Terima Nikahnya... Blog ni sgt awesome....I would sugget this blog to all B2B...sebabnye -
      1. Kak Xora cute (heheh, bodek dulu)
      2. Gaya penulisan yg simple...senang paham.
      3. She started about 1 year b4 her wedding kalo xsilap....so, mmg byk sgt info kt sana....hantaran, deko, nikah, resepsi, paperwork 4 budget, theme etc etc.....
      4. Slalu remind saya jgn syok sendiri...senang ckp, ukur majlis dgn bajet sendiri...sob, sob...
      5. Byk info for DIY. yg ni saya plg suka...masa bertunang ritu pun byk DIY tp bukan saya buat la...Ateh + Along yg buat....
Perancangan 

          Berpandukan guidelines yg ada tu (source from Blog Dia Terima Nikahnya) saya akan fokus pada lima perkara besar ni secara berperingkat :-
      1. Date
      2. Budget
      3. Tetamu
      4. Vendors
      5. Kertas Kerja
          Decision for # 3 & #4 akan bg main effect to total wedding cost. Contoh:-
    • Wedding A : 2000pax
      • 1000pcs kad + 2000pcs goodies + 2000pax (catering cost)
    • Wedding B :1500pax
      • 750pcs kad + 1500pcs goodies + 1500pax (catering cost)

    • Vendor A : RM1.50/pcs (kad kawen glamor ala artis)
      • RM1.50 x 1000pax
      • = RM 1500.00
    • Vendor B : RM1.00/pcs (kad kawen bese yg sempoi)
      • RM1.00 x 1000pax
      • = RM 1000.00
          Camtu la lebih kurang calculation mudahnya. Nk kira byk2 pun korg mesti lg terer Math kn ...ouchh....For my wedding, saya akan update progress nye di sini InsyaAllah....
       


Mengharap yang Terbaik

          Apa sekalipun kita hny merancang dan kita kena selalu ingat yg takdir Allah mendahului segalanya..Tp kita tetap boleh berusaha & berdoa untuk yang terbaik. Above all, bukan perincian majlis yang menjamin kebahagiaan, tapi rahmat Allah + redha & restu keluarga + keluhuran cinta pasangan....

          Kalau boleh, saya nak mcm abah & mama....28 tahun hidup bersama tapi masih sempoi, bercinta, usik-mengusik & bahagia....telagah sekali-sekala tu biasa, xdapat lari....      

          Sebelom blah, saya nk tempek gambo yg sgt tacing masa wedding along ritu....Skrg da jd ibu org pun....Tp body maintain cun je, hampeh kau!!


"Tamat sudah tanggungjawabku, taatlah pada suamimu"

          Mampukah saya tahan perasaan saat abah lafaz yg sama pada hari bahagia saya nanti??

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol