Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Suatu Permulaan

Assalamualaikum....

            Selepas bertahun-tahun follow blog sana-sini, baca beratus-ratus artikel, last-last terbukak juga hati untuk ada blog sendiri. Even merangkak-rangkak, blur blur nak mulakan benda alah ni, tak pe. Orang lain dah beratus-ratus post tp kita baru nak mula. It's ok. At least itu lebih baik dari xmula langsung. A thousand miles journey starts with the first step, cewah gitu.
            So, kalau ada yg nak tahu kenapa blog ini diwujudkan, simple je. I just want to share my thoughts. Sebab2 lain:-
  • Banyak benda yang saya nak kongsi. My simple but meaningful discussion with abah, sembang2 mama, buku-buku yg saya baca (atau teringin nak baca tp belum mampu nak beli ,heheh), my beautiful 3 months old Muhammad Ammar Faris, my pets pny pe'el yg pelik-pelik, orang2 sekeliling, quote2 yg saya rasa menarik, mcm2 lagilah.
  • Nk kurangkan update status  fb saye , hehe =P

  • Nk rest minda sket. Bg dia rilex, asek keje jek....siang keje, mlm keje lg....
                    Sekurang-kurangnya, suatu hari nanti bila saya tak ada lg di dunia ni, nukilan saya di sini, siapa tahu dapat menceriakan seseorg yg lain dan menjadi saham saya di sana (^_^)
             First and foremost, kena bg warning dulu kt korg...Disebabkan coretan2 di sini adalah kebanyakannya tentang diri saya, anda akan slalu terserempak mereka di bawah =)
  • Abah - lelaki yg plg saya cintai dlm ramai2 yg masih hidup atas muka bumi Allah ni. Lelaki yg sgt menarik. Sgt suka berkongsi ilmu dgn siapa2 yg dahagakan pengetahuan. The person i'll turn to when it comes to big desicion making, nak bincang soal agama, politik, famili, personal, financial, kerja, stadi, kereta, isu semasa, bisnes, semua boleh. Apa saja sbb beliau sgt sporting (dolu2 saya biasa citer pasal bofpren dgn abah,hehe). Kadang2 dia sgt kelakar, tp kalau marah boleh terbalik dunia. Faymes dgn gelaran ami di kalangan keluarga di kampung kitorg dkt Pekan, Pahang yg makmur.
  • B - tunangan saya =) boypren no 2 lepas abah. My u jump, I jump.

  • Buku2 saya - my second world. The world that brings me joy & satisfaction.

  • Famili - famili kami kecik je. Cuma ada abah, mama, saya, along, abg long, ateh, abg teh dan mak adik. My world, my perfection.

  • Muhammad Ammar Faris B. Muhamad Hilman - permata hati kami. Cucu lelaki sulung empayar Tok Abah + Nek Ma. Nanti ada msa, saya upload gmba Faris utk tatapan korang.

  • Baby - bkn adik saya. tp B slalu ckp saya kakak dia. Baby ni anak kerbau yg xsedar dirinya seekor kerbau. Baik punya perangai. Makanan feveret beliau - roti coklat 70sen.

  • Buku-buku saya - sahabat & harta bg saya. I'm a lucky girl sbb B sgt support hobi saya ni. Lucky sbb kalo xckup duwet, B akan tolong belikan buku yg saya nak tu =)

  • Opismate - citer2 yg positif je akan masuk sini,huhu...citer2 negatif utk simpanan peribadi shj. Mekasih.

  • Budak-budak - Students di Pusat Tuisyen saya + ex-student kat tempat saya mengajar dulu.

  • Catsie - Termasuk 6 ekor yg baru lahir minggu ni, ada 15 ekor kt kediaman rasmi kitorg, heh. 
                  Suka juga diingatkan di sini, bahasa yg saya guna ala2 rojak buah yg memang xsesuai utk rujukan karangan SPM anak2 anda. xmo formal2 sgt sbb tujuan asalnye nk santai-santai aje.

Siapa suka boleh baca, xsuka xpayah baca. Peace. Wassalam.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol