Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

KFC Potato Loaded Bowl

Assalamualaikum. 
Mommies yang berkerja tu selalu lapar tak petang-petang? Kalau kat rumah senanglah. Selongkar je dapur tu cari kuih breakfast pagi tadi yang tak habis. Tak pun goreng je cucur sebijik dua, ngap!! Terus settle. Di office ni aku selalu lapar. Ibu menyusu kan memang selalu je lapar (alasan :-/) tapi memang itulah kebenarannya. Selera makan tu memang mencanak-canak sangat sekarang. Kalau takleh tahan sangat masuk pantry bancuh Milo.
Solution paling mudah ialah standby roti kat office. Tapi tak boleh beli banyak-banyak. Dua, tiga hari dah expired pulak. Kacang? Dah makan tu tak boleh nak berhentilah pulak. Tapi kacang, asam masin dan jajan ni buat hilang mengantuk tu bolehlah. Lapar tetap lapar jugak.
Kadang-kadang B ajak keluar lunch sesame (macam hari ni). Kadang-kadang juga berjaya pujuk dia belanja KFC. My favourite all time. Ko dah kenapa kan dah tua-tua pun minat KFC? Nak buat macam mana, daripada kecil sampai dah beranak 4 memang peminat tegar KFC. Aku kalau berpeluang je pergi KFC, zap! Tanpa fikir panjang (sebab dah hafal apa nak makan, kui,kui…)
Makan sini. Snack Plate 2, ayam spicy, air…hurm…Milo 1, Sjora 1, add on Cheezy Wedges large 1, Vanilla Pudding yang Gula Melaka. Eh, tukar-tukar. Nak Mango. Eh, Gula Melaka lah. Pastu, nak Potato Loaded Bowl 1. Ok, itu je.
B pandang aku semacam mintak penjelasan. Walaupun sepatah kata tak keluar dari mulut kesayangan aku tu tapi aku paham maksudnya: Sape nak habiskan banyak-banyak ni cik adik yang kuat melantak oiii? Biasanya aku akan act normal dan buat muka tak bersalah je.
Snack Plate dan side dish yang lain-lain tu biasanya selamat masuk perut time tu jugak. Yang heavennya tentang makan kat KFC ni ialaha aku boleh bawak balik office Potato Loade Bowl tu. Nyam, nyam, sedapanya makan kat office petang-petang time tengah lapar. B selalu membebel. Nape sayang suka sangat makan KFC ni. Makan ayam je, nasi tak makan. Tak seimbang tau. Aku cakap seimbanglah ni, ada ayam (protein), kentang & roti (carb), ada sayur-sayur. Aku memang selagi boleh menjawab, tetap menjawab. Salah pun nak menang jugak. Yelah kalau tak buat kepala sengal dengan laki, dengan siapa lagi ye dak?
So petang ni, settlelah masalah kebuluran aku ni.
Sedapnya....
Spesis pelahap kalau jumpa makanan. Pukul 12 lunch, pukul 3 dah hadap benda alah ni pulak.

                                                Ok, nak gi timbang berat kat klinik jap.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol