Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Selamat Pengantin Baru Abang Alif, Highland Tower & Final Piala Malaysia


Salam penghulu segala hari. Jom ambil keberkatan Jumaat ni, istighfar dan selawat banyak-banyak. Jom!

WARNING!! Entri ini sangat panjang.

SELAMAT PENGANTIN BARU ABANG ALIF

Rasanya dulu aku pernah cerita, ada cousin aku yang patutnya kahwin bulan 5, tapi dianjakkan ke bulan 3. Last-last dia nikah Mac & aku nikah Mei. Latest update, Kak Wa pun dah sama-sama pregnant macam aku. Due date dia awal seminggu je dari aku. Subhanallah, perancanganNya adalah yang terbaik.

3hb baru ni, dalam rakyat Malaysia duk sibuk-sibuk nak tengok final Piala Malaysia, sepupu aku yang lagi sorang (adik bongsu pada K.Wa yang kawen bulan Mac ritu), dia pulak kawen. Ekceli, nikah 1hb Nov, sanding 2hb Nov dan sambut menantu 3hb Nov. Sebab kami pihak lelaki, kami attend yang majlis sambut menantu tu. Sambut menantu ye, bukan hantu.

Majlis di rumah pengantin lelaki ni diorang tak besanding sebab baru semalam sanding kan. Dahlah mempelainya sekampung, orang yang sama je attend wedding dua-dua belah pihak. So, diorang malas nak sanding banyak-banyak kali. Yang tak best nye, aku tak sempat ambil banyak-banyak gambar. Tetiba je mual-mual + tak sihat masa kat kenduri tu. Ipad aku pulak, tengok-tengok batt low. Aku dah charge penuh-penuh, tapi mak adik dah bantai main game masa kat rumah Ku (datuk aku).

So, ni ajela sedikit sebanyak gambar yang ada.

Nampak tak. Mengandung, mengandung pun garang lagi tu.

Hambek kau. Sekali mata tutup da..

Kebak kebak keboom. Dah sampai pengantinnya.

Hamboi, sengeh2 kau ye dapat bini. Huhu.

Pengantin lama. Silap pulak letak handbag depan perut. Hadoyai.



Hah, tangkap dia! Tangkap dia! Pastu hambek gambo. Baru dia tau erti penyesalan.

Mama tu excited nak bergambo, abah pulak tengah lapar nasik. Haik, situasi nih macam sama je dengan aku dengan B macam selalu-selalu kan. Hehe. Like mother like daughter.


HIGHLAND TOWER

Misi aku dan B belum lagi berakhir. Aku kena pergi Kuantan buat safety glasses B. B kerja dalam chemical plant. Dia kena pakai safety glasses, tapi yang problemnya B dah memang sedia rabun. So, dia pakai spec dia, pastu baru pakai safety glasses kat luar. Mak aih, walaupun tak pernah tengok aku boleh bayangkan kelakar tak kelakar muka B pakai camtu.

Company pun arahkan B buat safety glasses yang dah siap-siap dengan power sekali. Tapi kedai tu dekat Kuantan dan kitorang sekarang dah jarang-jarang dapat peluang pergi Kuantan. Aku sejak pregnant ni macam dah malas sikit nak keluar, suka duduk rumah bermalas-malasan.  Sementelah dah ada kat Pekan ni, kami nak singgah Kuantan la buat spec B. Sambil-sambil tu boleh la mengelak tengok final Piala Malaysia kat Pekan. Tak sampai hati nak biar B tengok bola di kalangan penyokong-penyokong Pahang ni. Huhu. Kami gerak ke Kuantan terus dari rumah Cek Long jadi tak sempat ambil beg baju dan barang-barang kat rumah Ku. Pesan kat mama aje suruh bawak balik.

Kuantan yang dulu bukanlah yang sekarang, dulu jalannya senang sekarang dah macam gampang (baca dengan nada lagu Tegar).

Mak aih, pening siot jalan kat Kuantan sekarang. Semua dah jadi jalan sehala. Dah lah dekat setengah jam berpusing-pusing dekat area Kamdar tak tau nak masuk camne, sekali dah jumpa jalan Kedai Liu Optical tu tutup pulak. Diorang pergi makan maruku (Deepavali kot rini). sob sob. Dah terlanjur datang tu, kami pergi MegaMall yang dah dekat sangat dengan Kamdar.

Dekat MegaMall ada ekspo buku Popular. B sempat lagi rembat buku sebuah, mahal gabak pulak tuh.

GAMBAR

Dah settle, kitorang beli tiket wayang. Hari ni nak tengok Highland Towers. Nampak cam best. Best jugakla, nanti aku bagi movie review wokeh. Tapi dalam entri lain ye. Penuh giler panggung hari yang kitorang tengok tu.

GAMBAR TIKET

FINAL PIALA MALAYSIA 2013

Dalam kepenatan berjalan sepanjang hari, kami masih berkobar-kobar balik Kemaman nak tengok Final Piala Malaysia. Sampai kat rumah, abah message cakap tak mau balik lagi, maybe esok baru balik. Tengok dulu macam mana. Ini bermakna, aku dan B malam ni tak ada selimut feveret kitorang, towel, deodorant, bedak, berus gigi pun takde. Huhu. B kata, jom yang kita pergi kedai dulu beli barang-barang pastu baru pergi kedai biasa, tengok bola.

Macam yang kita semua tahu malam tu TRW tak mempamerkan aksi terbaik dan tumpas kepada Pahang 1-0. Aku blame Bojan semata-mata sebab letak Piya kat posisi 2nd striker dan kuakan dia masa perlawanan berbaki 8 minit. Mana tak moral down sumer orang bila Kapten Marvel kua. Plus he did his best job as midfielder, hari tu memamng kucar-kacir giler. Ceit. Pastu Azizi Mat Rose tu, hish geramnye tengok dia. Tahniah Pahang sebab main dengan bertenaga malam tu. They deserved to win.
I love you Piya!! Huhu. Source: antarapos.com
Papepun, hari tu berakhir dengan B yang muram dan lemah longlai. Masuk kete, B siap cakap pelan je

nasib baik tak tengok bola kat Pekan.  

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol