Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Throwback - Merdekanya Seorang Mama


Tajuk macam tak boleh blah kan. Hahah. Entah kenapa terkenang-kenang memori lama. Jadi sebelum memori tu hilang, biar aku buat post 'trowbek' ni banyak-banyak kat sini. Blog aku, sukati akulah. Wakaka. Aku tercari-cari post ni dalam blog aku neh. Tapi tak jumpa. Pelik jugak. Pastu barulah ingat, aku mana ada post entri pasal aku merdeka pantang patploh hari ni. Aku post kat FB je. Sepanjang berpantang aku memang fokus kat Adam jek (over excited) 24/7. Memang aku stop kejap berblogging. Aku start balik bila umur Adam dah 30 hari ++ camtu. Sebab tu takde langsung cerita aku berpantang dalam ni.

Dugaan berpantang ni, MasyaAllah. Hanya Allah dan orang-orang yang dah melalui je yang memahami. Penat, sakit, mengantuk, busuk, just name it. Ko dah lah baru bersalin, sakit luka dijahit, sakit dalam perut, sakit pinggang  pun belum habis lagi, umur anak dua tiga hari, start bengkak susu. Pastu umur anak seminggu, start migrain pulak sebab tak cukup tidur. Dah lah satu badan berbau susu masam.

My Lil Space. Buku Dr. Aidh Al-Qarni tu untuk keep me on track (since masa tu takleh ngaji), tak sedih, tak stress, tak putus asa untuk memberi yang terbaik untuk baby.

Our Lil Space.
Badan belum betul-betul sihat, stress nak jaga kesihatan lagi (nak cepat-cepat sihat sebab nak jaga sendiri baby), nak jaga kebersihan, nak jaga baby, dengan orang sekeliling yang asik duk ulang baby lapar ni, baby lapar ye? As if korang biarkan anak korang kebulur aje. Walhal budak tu baru kita letak 5 minit lepas, dan dah 30 minit menyusu sebelum tu. Huhu. Kenangan sungguh.

Paling best masa pantang, kalo bab makan ni aku bukan pantang sangat pun. Ayam, sotong, semua aku bedal. Abah cakap suruh ajar makan je sikit-sikit dulu, bukan suh bedal sampai kenyang. Hihi. Mana aku tau. Tapi Alhamdulillah takde gatal-gatal ke, sakit ke, hape ke. Mujurlah.

Aku bantai makan ni masa dalam pantang. Haih, nafsu, nafsu.

Mujurlah disebalik semua tu, terdapat seorang bapak yang gigih menjaga bayinya. Hahah. Steadylah B.

 


Despite of segala kesulitan tu, akhirnya tamat juga tempoh berpantang. Terima kasih yang tak dapat nak bayar dekat mama sebab tolong jaga angah sepanjang berpantang. Sabar dengan kerenah itu ini angah. Kejap kejap nak milo, kejap kejap nak milo. Hehe.

Happy 40th Day Adam ^_^

Happy 40th Day Abah ^_^
Ada orang tua mengusik, dia cakap "suami ni, kalau orang tanya umur anak dah berapa hari memang dia tak ingat. Cuba tanya dah berapa hari isteri ko pantang? Mesti dia ingat." Kihkihkih

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol