Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Shopping Barang Adam & Baby (Breastpump) - Part 6

Assalamualaikum mommies.

Dulu pernah post entri pasal Breastpump Idaman Hati ni. Akhirnya, setelah survey bermacam-macam Brand, baca testimoni, meneliti kehendak, keperluan dan selaraskan dengan kemampuan, aku decide untuk go on dengan AUTUMNZ: PASSION DOUBLE/MANUAL ELECTRIC BREASTPUMP ni. 

Sebelum ni pernah cerita kat korang aku shopping barang-barang baby dekat LITTLEWHIZ ni kan. Dalam entri kali ni aku nak cerita kenapa aku order breastpump ni dengan LITTLEWHIZ lagi sekali.

1. Reliable service. Last time, servis diorang aku memang puas hati sangat-sangat. Lepas sehari aku order barang-barang Adam dan proceed with payment, ada customer service call dan inform ada barang yang aku beli tu pilihan warna yang aku nak dah habis. Boleh tak diorang ganti dengan barang yang sama tapi warna lain. Aku suruh proceed je. No hal punya.

2. Early delivery. Customer service tu inform barang aku akan sampai hari Isnin, 23 March. Tengok-tengok, 22 March, hari Ahad lori bebudak courier dah tercongok depan rumah. Seronoklah aku godek-godek barang yang sampai sebab hari Ahad aku cuti. Means delivery diorang awal sehari dari yang dijanjikan.

3. Affordable price. Sebelum beli apa-apa barang pun, of course la kita akan survey-survey dulu harga dia sampai kita puas hati kan. Nak-nak sekarang berlambak-lambak FB, IG dan WEBSITE barangan baby yang jual barang yang sama. So, senang sangat kita nak compare price. Dekat LITTLEWHIZ, kalau kita beli barang dengan value more than RM200, delivery adalah free.

Dekat bawah ni aku tunjuk beberapa comparison yang aku buat dengan website lain. Cuma LITTLEWHIZ aje yang boleh offer RM419 (NP RM616) dan kita akan dapat:-

a) Double electric (convertible to manual) breastpump.
b) Posh cooler bag
c) Reusable ice pack (3pcs)
d) Storage Bottles (8pcs)


Dekat BabyLove Shop pakej ni RM438 (kebanyakan website aku tengok memang harga ni) dan dia cuma ada 6 pcs storage bottles. Even Lazada pun tak dapat compete.

Cuma ada 6 storage bottles.

Lazada pulak cuma ada 4 storage bottles.
Now that I already satisfied after considering all other options, tibalah masa yang dinanti-nantikan.
.
.
.
.
Masa bershopping!!!


Sempat aku selit order teats Adam (yang selalu berkerak tu) 4 bijik. Murah giler kot. Biasa 1 pack RM26.90. Nasib baik masih mampu bersabar dan bertenang. Kalau tak nak je aku order 10 pack. Pastu aku beli set sikat dan berus rambut baby Tommee Tippee. Sebab comel. Daa.
Lepas dah masukkan everything yang kita nak dalam shopping cart, bolehlah terus proceed dengan payment.

Kalau nak check balik order kita tadi, bolehlah pergi click button Track My Order tu, boleh tengok semua details kat situ. Ni kira pembelian aku yang terakhir sebelum GST implement la ni. Hihihi. Tak klaka kot. Right now, I have less than 3 weeks untuk buat persiapan. Itupun kalau aku bersalin ikut due date. Kalau ikut My List, yang masih belum settle:-

1. Beli Set Berpantang.
2. Booking Confinement Lady.
3. Beli Bedding Set (Adam dah ada, tapi nak beli bantal & quilt baru untuk adik).

Wow, almost settle dah ni ^_^


No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol