Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

My Nuffnang

Assalamualaikum mommies.
Untuk pengetahuan korang, aku baru jek berjinak-jinak dengan Nuffnang ni. Baru je daftar 24hb 5 baru ni. Hihihi, dah lama berblogging. Tapi tak pernah tau boleh dapat duit dengan blogging.
Seronok kan. Padahal aku menulis suka-suka jek. Cerita pun ntah hape-hape. Tapi boleh masuk income pulak. Biarlah sikit-sikit pun. Sikit-sikit lama-lama jadi bukit.Mula-mula tu agak merangkak jugak nak letak template iklan-iklan ni. Nasib baik dekat website Nuffnang ni [LINK] dia ajar step by step macam mana nak buat. Kategori iklan pulak ada dua. 1. CPC(cost per click) 2. CPUV(cost per unique visit)
Aku baru dapat CPC je, belum layak lagi untuk CPUV tu. Untuk dapatkan CPUV tu kena dapat unique visistor lebih dari 100/hari. Yelah bukan ramai sangat pun yang baca blog aku ni. Blog personal.
Tengok CPUV aku. RM0. Kesian, kesian, kesian, Ipin cakap.
Hari ni aku taknak lah lagi buat tutorial cara masukkan iklan bagai. Bagi yang belum tahu, korang godek-godeklah dulu dekat link yang aku bagi tadi ye. Aku nak ajar pun tak pandai sangat. Lagipun bukan itu tujuan utama entri ni. Yang aku nak cerita ialah pasal aku punya earning. Macam aku cakap tadi, aku daftar sebagai ahli Nuffnang pada 24hb May. Esoknya tu, aku check akaun aku ada duit. Korang tau berapa? 

RM0.50. 

Wah, inilah 50sen yang paling manis dalam hidup aku. Orang dapat Buffered Earning riban-riban, aku dapat 50sen rasa macam nak melompat kegirangan. Ahaks. Abih semua orang aku bagitau. Dulu-dulu kalau orang tua bagi duit raya 50sen muka kelat jek. Nak singgit. Nak duit kertas. Tapi this time, entahlah. Nak kata excited dapat duit, tak kot. Sebab duit bukan my major reason for blogging. Tapi perasaan excited tu susah nak cerita. Mungkin sebab tak sangka hobi yang sekadar hobi ni boleh mendatangkan 'hasil' jugak. Dan hasil tu lah yang memberikan kepuasan sebenarnya.
Semalam baru 15hbJun. Maknanya tak sampai sebulan pun aku letak iklan tu, nak tahu berapa dah CPC aku kumpul? Tadaaa.......
Banyak kan? Hiks. >_<
Banyak sangat. *Tangan di dada mata ke atas. Tapi ok lah kan sebagai permulaan. Sape nak bagi ko RM2.75 free free kan? Banyak lagi yang aku kena belajar pasal blog ads ni sebenarnya. Macam mana nak dapatkan CPUV. Macam mana nak tingkatkan traffic blog. Macam mana bagi blog ni jadi lebih menarik dan infomatif. Hehehe. Tetiba concern pasal infomatif ke idak. Sebelum ni duk obses ceghita kat oghang pasal diri sendiri dengan budak cinonet berdua tu.
Jadi, di kesempatan ni saya memohon pembaca budiman yang ada melintas dekat-dekat sini, tolong ye klik klik iklan dekat atas, kanan dan bawah page ni. Plish, plish, plish!! Dapat 0.25sen untuk setiap klik tau. Tak sabar nak tunggu minggu depan pulak. Kaching! Kaching!
 Ok, chiow.

Update: Hari ni, 24hb June lepas sebulan aku daftar kat nuffnang, CPC collection aku dah cecah RM4.75. Best2. Kalau setahun dah berapa? RM57. Banyak tu, heheh.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol