Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Alah Membeli

Assalamualaikum mommies.
Lately aku selalu eyeing dua Ig ni. Ukregemurah dan Ukclarksales. Diorang selalu up gambar kasut Clark cantik-cantik yang harga dia affordable. Mana tak meleleh ayaq liuq kan. Harga mampu milik sebab tengah sale kan, tapi size tu macam limited sket la. Nasib baik aku punya kaki ni standard size jek, tak besar sangat tak kecik sangat. Senanglah nak cari kasut.
Cerita pasal kasut ni kan, those who knows me memang tau sangat-sangat yang aku ni bukan jenis yang pentingkan brand punya orang. Adik-beradik aku pun camtu. Dari kecik dah terbiasa susah dan serba-serbi sederhana. Dari zaman kurang mampu dulu, sampailah zaman dah mampu sikit-sikit ni tak ada benda yang berubah. Kalau nampak barang-barang cantik, murah, nampak 'kena' kat badan sendiri terus rembat je walaupun bukan barang branded. Takde hal punya.
Dulu kecik-kecik pakai sandal Bata tu jek. Dah kerja ni lagi tak boleh blah pulak, bukan nak beli kasut mahal-mahal pun semua kasut beli online jek yang 30, 40 ringgit sepasang sebab nak ada banyak kasut buat gilir-gilir pakai pegi office.
Dr.Cardin pun aku suka. Selesa. Harga biasanya dalam RM100 je sepasang. Tapi boleh tahan lama.
Pic Source
Bak kata pepatah alah membeli menang memakai, bila menang membeli memang tak menanglah memakainya. Hehe. Kasut mur-mur gitulah, 3 bulan pakai cabut tapak, tanggal tumit, jahitan terbukak. Terus buang je, beli baru lagi. Macam lampin pakai buang pulak. Tapi aku tak kisah sangat pun bila kasut rosak. What to expect, dah memang ko beli barang murah kan.
Start follow Ig yang jual kasut-kasut Clark ni dan kebetulan pulak aku memang frequently duk membeli kasut (dah nama pun kerja Procurement Dept. thihihi), aku pun terfikir jugak if I spend RM50 for a pair of shoes then boleh pakai 3-4 bulan je. Why not aku spend RM300++ untuk kasut yang boleh pakai 3-4 tahun? Tak ke lagi jimat tu? Tapi kalo beli sampai 4 pasang lainlah pulak calculation nya ye. Heheh. Lagipun berbaloi kot kalau beli kasut mahal sebab kasut tu kita pakai. Kaki kita jugak yang selesa. Penting untuk image jugak, sebab aku selalu kena meeting dengan vendor. Lainlah kalau handbag, handbag takpelah kalau nak beli yang murah pun. Handbag kita tak sarung kat badan. Ni tak. Handbag beli mahal-mahal pastu usung bag laptop tu jugak ke hulu ke hilir. Demikianlah bijaknya aku mencari alasan bila nafsu bershopping aku datang. Brilliant!!
Tapi kasut yang aku berkenan ni memang murah betul. Biasa after less pun tak dapat harga bawah RM300 tau. Kasut ni baru RM250 include tax dan postage from UK. Dahlah cantik giler design. Ni aku share gambar si dia yang aku nak sangat tu.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tadaaa. Cantik kan. Rasa macam dah nekad ni. Tapi tak taulah ada rezeki ke tak. Sekali takde size ke, dah habis ke taknak lah meraung pulak nanti. In case berjodoh aku dan kasut ni, nanti aku update semula ye. 

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol