Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Rahsia Wanita - Lactacyd Feminine Wash

Assalamualaikum mommies.
Hari ni kita nak share dengan awak semua apa yang ada dalam handbag kita. Ala-ala macam wartawan terjah handbag artis tu. Walaupun korang tak teringin nak tengok tapi aku tetap nak tunjuk gak. Hahah. Ini handbag yang bawak pergi office tau. Bukan bag serbaguna yang bawak time keluar dengan anak-anak semua. Kalau bag yang itu, dengan pampers, kain lampin, segala datuk nenek tapir dan gajah semua ada. Ok, jom tengok.
PURSE
Of course la kan. Purse ni dah 5 tahun usianya, lagi tua dari Adam. Hantaran kahwin aku dulu. Sedang berkira-kira nak tukar purse baru, tapi yang ni tak rosak apa pun lagi. Hmm, macam sayang kan.

HANDPHONE
Hp kena bawak dua-dua tau. Satu personal satu lagi company punya. Iollss kan orang penting. Kekeke.
PEN & NOTEOOK
Jenis manusia yang boleh dapat ilham pada waktu yang sangat random (eg: dalam jamban) macam aku, memang kena sentiasa ada buku nota dan pen bersama. Nanti teringat pape catat dulu sebelum lupa.
MAKE UP
Aku cuma perlu the most basic one. CC Cream (The Face Shop), Lipstik (NYX) dan celak (Maybelline). Cukuplah untuk aku touch up lepas solat di office.
LACTACYD FEMININE WASH & WIPE
Inilah topik utama yang aku nak cerita ni. Benda yang tak senang duduk kalau takde.
Lactacyd ni product global tau. Cer google, bersepah-sepah gambar dia. Aku kalau beli mesti 2 size. Satu yang besar untuk penggunaan harian di rumah dan satu size mini untuk dibawa kemana-mana.
Kita yang kategori mak-mak ni, penat macam mana sekalipun janganlah sampai kebersihan diri tu terabai. Pergi office cecantik macam Neelofa, duduk rumah macam Hantu Kak Limah. Deng! Lactacyd terdapat dalam 5 pilihan warna berbeza. Korang boleh pilih ikut preference masing-masing.





Di rumah aku pakai White Intimate (warna biru) sebab itu untuk penggunaan daily kan. Barulah cepat nampakkan kesan. Yang mini-size pulak aku prefer yang All Day Fresh (warna hijau). Yelah, bila banyak aktiviti di luar, mestilah kita nak rasa fresh dan segar selalu kan.
Lactacyd ni best sangat sebab dia lembut dan berasaskan susu. Bau pun lembut je.  As we all know, bila produk tu dijual dekat drugstore, maknanya it was dermatologically tested dan terbukti keberkesanannya.
Bercerita pasal barang harian aku, kebetulanlah pulak dua tiga hari lepas Lactacyd aku yang botol kecil dah habis. Gigihlah aku pergi mencari kat Guardian.
Itu dia. Sudah jumpa buah hati saya.
Selalunya botol besar harga dia RM28 (warna biru yang aku pakai tu mahal sikit dari yang lain) boleh tahan sebulan lebih dan yang size mini RM10. Tapi nasib aku terlalu baik pulak hari tu ada sales. Oh Tuhan, kebahagiaan apakah ini?
Ini dia. RM38 dapat 2 botol besar, 1 botol kecik dan dapat Wipes sekali. Memang dapat jimat banyak sangat. Tak apalah tak dapat warna hijau pun. Thank you Lactacyd!

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol