Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Rutin Baru Kami

Assalamualaikum mommies.
FYI, aku dah start masuk office semula 28 Ogos lepas dan sekarang dah almost 3 minggu kot. Aku baru je habis cuti bersalin 3 bulan.  Lamanya tinggal office ritu sampai rasa bimbang dah tak ingat nak buat kerja. Huhu. Sorang anak = 3 bulan cuti. 4 orang anak maknanya in total cukup-cukup setahun aku makan gaji buta. Dah rezeki, nak buat camne ye dak? Aku terima jelah seadanya.
Orang kata, anak tu rezeki. Sebenarnya, bukan sahaja anak itu rezeki, tapi anak itu sendiri datang dengan rezeki. Awal bulan 8 ritu, B dah mula kerja normal hour (9 to 5 office hour) tak lagi kerja ikut shift 12 jam sebab he got promoted. Alhamduillah.
Makanya kalau sebelum ni kami pergi kerja asing-asing, sekarang dah boleh pergi sama-sama. Bayangkanlah betapa excited aku nak pergi kerja tiap-tiap hari sekarang =)  
Ni aku payung gambar kami 1st day pergi kerja sama-sama. Pada yang tak tau, kami ni kerja kilang dekat Gebeng, Kuantan. Kilang pulak sebelah-sebelah aje. B kat BASF, aku Lynas. Since dia ada meeting pagi kol 8.30, dia prefer sampai tempat keje sebelum kol 8. Automatik aku pun kena pergi kerja awal. Bagus jugaklah untuk jaga performance. Sebelum ni office kalau hour kol 9, kol 9 jugaklah aku sampai. Aku tak suka datang awal sangat sebab biasanya datang awal pun balik lambat jugak.
Lagi satu, pagi-pagi tu aku akan cuba bereskan sebanyak mungkin kerja rumah yang aku sempat buat dari pukul 6 sampai pukul 8. Pastu baru start bersiap pergi kerja. Bukan apa, taknaklah bebankan mak aku kan. Dah lah dia baik hati sudi jagakan anak-anak aku. Kadang-kadang bila nak keluar tu, time tu jugaklah ada anak yang terjaga pastu mengamuk nak ikut. Mommy semua yang berkerja tu fahamlah kan.
Perjalanan dari Kemaman ke Gebeng lebih kurang 40 minit jugak. Pergi balik dah sejam lebih. Bayangkanlah berapa banyak tenaga aku dapat jimat. Jimat tenaga lagi, jimat duit minyak 300 lebih sebulan, siap dapat datang kerja awal lagi. Haa. Duduk di sebelah driver juga menciptakan banyak peluang untuk touch up make up dan selfie banyak-banyak dalam kereta. Huhu.
Kadang-kadang dia jemput aku. Kami lunch date berdua. Cewah, macam zaman bercinta sangat. Zaman bercinta pun tak sweet macam ni tau.
Di atas bumi ini ku berpijak.
Pada jiwa yang tenang di hariku,
Tak pernah ada duka yang terlintas,
Ku bahagia.
Di lobby office. Tunggu suami jemput pulang. Hehe.
Berdua denganmu, 
pasti lebih baik,
aku yakin itu,
bila sendiri,
hati bagai langit,
berselimut kabus.

Since sekarang aku sekadar jadi penumpang B bila on the way pergi kerja, energy yang dijimatkan waktu pagi aku convert kepada aura positif supaya lebih produktif di tempat kerja. Energy yang dijimatkan waktu petang aku guna untuk masak yang sedap-sedap untuk makan malam kami. Huhu. Tengok gambar kat atas ni. Ada nampak mommy happy?

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol