Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Demam Seorang Ibu


Hari ni hari lahir aku. Alhamdulillah. 27 tahun aku mengecap nikmat hidup ni. Sungguhpun aku bukan hamba yang baik, Allah s.w.t tetap tak putus-putus melimpahkan rahmatNya pada aku. Aku ada B, aku ada famili, dan sekarang aku ada Adam.

22 Mei 14, petang tadi. Lelakiku. Abah, B, Adam.

Hari ni (semalam), aku DEMAM. Sejak punya Adam, ini kali pertama aku demam. Demam selsema. Tahukah korang, B ada 11 orang adik beradik. Yang besar-besar semua lelaki, yang perempuan masih kecil. Jadi tak ada orang tolong ma kat dapur. Aku pernah tanya ma, "ma, kalau ma demam siapa masak?" Ma jawab selamba "ma lah masak. Siapa lagi?" Hari ni bila aku demam (dan aku baru ada sorang baby) haru-biru jadinya hidup aku. Hari ni Adam mandi pukul 10.30 pagi sebab aku tak boleh bangun.

Hari ni di hari lahir aku, sambil letak kepala dengan B kat sebelah kanan, Adam kat sebelah kiri, aku renungkan balik hidup aku selama 27 tahun ni. Wah, buat kali pertama aku berhenti bersimpati pada jasad aku bila dia sedang sakit. Aku utamakan orang lain dari jasad aku yang sedang sakit ni. Wow, aku dah jadi orang lain.

Kepala aku berat, tapi aku tetap bangun mandikan Adam.
Badan aku sakit, tapi aku tetap susukan Adam.
Kepala aku pening, tapi aku tetap layan abah main dengan Adam.
Aku suka cium Adam, tapi hari ni aku tak cium takut selsema berjangkit kat Adam.
Hidung berair, kena selalu cuci tangan sebab nak pegang Adam.
Bila bersin, cepat-cepat tekupkan hidung dengan kain, takut kejutkan Adam.
Aku yang sakit, tapi aku bimbangkan Adam.
Sekarang, aku cuma fikir nak cepat-cepat sembuh untuk Adam.

UPDATE

Ibu dan umi pakat-pakat jugak sambut birthday mama. Just beli kek dan KFC je, tapi terima kasih sangat buat surprise ye. Appreciate sangat.

Kek pelangi ^_^ Mummy je ada, Daddy kerja malam. 

Hamekaw, aku pakai kain batik aje. Ammar tak sabar nak potong kek.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol