Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Solat Dhuha

Assalamualaikum mommies.
Lately, kalau jumpa pape yang best dekat FB, randomly during blogwalking, orang hantar kat Whatsapp, rasa rugi kalau tak share kat sini. Sebab ilmu ni semakin diwakafkan dia semakin bertambah. Lagipun aku rasa cambest, so mesti korang pun rasa cenggitu jugak. Eh, boleh camtu?
Tak apalah kalau kita tak nak baca lagi, tak mau amal, tak mau ambil iktibar, tak mau pandang, tak mau jeling pun sekarang. Mungkin satu hari nanti kita berpaling dan nak kutip semula apa-apa yang tak cukup, kita tau mana nak refer.  Sekurang-kurangnya untuk aku, aku tau mana nak refer.
Bila dah dari macam-macam sumber, kadang-kadang dah tau tau nak credit. Tapi aku rasa tuan asal dia pun takdenye nak charge aku plagiat gambar dia ni, sebab niat asal diorang create this islamic quote, pic, teaching materials pun memang nak educate orang dan nak ia disebar sebanyaknya. Aku kagum dengan korang-korang yang berhabis masa memerah otak nak buat gambar, diagram, video ni semua supaya orang boleh dapat panduan ringkas untuk solat dan berzikir. Untuk korang, semoga korang beroleh rahmat dan pahala.
So, untuk hari ni, aku nak share pasal Solat Dhuha. Inilah amalan yang aku sendiri dah lihat keajaibannya. Seseorang yang aku kenal, tak pernah skip Solat Dhuha setiap hari. Baru-baru ni, beliau dikurniakan anak selepas 14 tahun berkahwin. Dan lepas dapat 1st baby tu, tak lama kemudian wife dia pregnant lagi. Hah, kalau tak percaya lagi tak taulah nak cakap. Kat sini aku share cara mengerjakannya. Ambillah 5 minit dari masa kita. Sujudlah. Semoga kita semua mendapat rahmat. Amin =)

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol