Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

CNI Vitamin C


Morning mommies.


Lama tak dengar pasal CNI ni kan. Ingatkan dah tak wujud lagi brand ni. Alkisah, kesihatan aku agak kurang memuaskan lately, lately ni. Jadinya, benda ni akan memudaratkan siapa? Family aku lah of course.
Adam yang paling teruk affected. Dia nak manja-manja, cuddle-cuddle, tapi mamanya tak larat. Pastu, bila aku demam, demam tu berjangkit kat dia. Kalau aku selsema, 2, 3 hari lepas tu berair lah hidung anak aku tuh.
Bila aku tak sihat, B terpaksa spend more times with Adam. Kadang-kadang aku faham, bukan dia tak nak main dengan Adam. But 12 hours work shift, siapa punya energy yang tak depleted ye dak? Aku kesian kalau tengok B tak cukup rest. Pastu esok nak kerja lagi.
Same with my mum. Kalau time aku kurang sihat (demam, batuk, selsema & sumtimes alahan mengandung) maknanya siang malam mama tolong jagakan Adam. Siang jaga cucu, malam kurang tidur pulak, jaga cucu lagi. Kesian both aki dan nenek. FYI, mama aku dah loss weight banyak giler weh. Dari 79kg tinggal 71kg aje. Kesiannya aku tengok.
Maka, amatlah penting bagi aku mengekalkan tahap kesihatan aku nih. This is my first alternative. Consume vit C. Try brand CNI ni dulu sebab ada my aunt cakap anak dia memang payah kena flu sejak ambil vit C CNI ni. So aku try la. Baru makan 2 hari, semalam dan hari ni, kesannya pagi tadi aku selsema teruk (aku memang ada resdung pun) mungkin reaction badan aku terhadap vitamin ni kot.
Nanti-nanti aku update lagi perkembangan kesihatan aku lepas makan vitamin C ni. Malas la asyik nak kena makan Loratadine je during 2nd pregnancy ni. Vit C takpe, memang orang mengandung kena consume. 


Sedang mempertimbangkan patut tak bagi dak temok ni makan Vitamin C jugak.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol