Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

My Joyful Weekend


SHOPAHOLIC

Happy weekend Peeps!! Pekabau? Hari ni nak cerita pasal kegilaan aku yang satu ni. Kegilaan yang bermusim. Penyakit yang cuma datang di musim-musim YES, bonus hujung tahun dan musim perayaan di mana almost semua shopping complex buat Super Duper Mega Sales. Yezza, kegilaan berSHOPPING!!
Bila aku dapat rezeki terpijak (masa Family Day company ritu, aku dapat voucher Parkson RM1000.00 + voucher Senheng RM500.00) memang terasa heaven sangat-sangat. Tahun lepas bila aku dapat RM500.00 voucher Parkson ni, aku guna buat shopping barang-barang baby (my 1st baby). Bayangkanlah keseronokannya. Ambil je apa aku nak ambil, sesen pun tak payah pakai duit sendiri. Bhahahaha.
Tapi tahun ni aku dalam dilema. Bila nak guna voucher ni untuk beli barang-barang baby, rasa bersalah pulak kalau tak beli baju baru untuk Adam (normal ek kalau nak ada anak baru rasa cenggini?). Adam dah la temok tambun, baju semua dah tak muat. Memandangkan aku ada lagi 5,6 bulan sebelum baby baru ni lahir, aku plan nak fokus pada Adam dulu dan pastu slow-slow completekan preparation for my new baby ^_^
Masa Adam dulu, semua beli serentak sekali harung. Pengsang B. Huhu. Serik.

Saje besarkan gambar ni sebesar alam. Nak bagi korang jeluz. Huahahaha.

Nak jadi cerita, pagi tadi B baik hati dengan tiba-tiba ajak pergi Kuantan.

Hubby: Ayang.....yang hari tu ayang kata Parkson ada buat sale tuala hotel murah-murah tu, ada lagi ke?
Wifey: Ada lagi bang. Sale sampai esok. Nak pergi ke?
Hubby: Boleh jek.

Aku pun apa lagi, macam orang mengantuk disorongkan bantal la. Terus siap-siap. Niat asal nak beli towel banyak-banyak buat spare in case tetamu datang kat rumah. Tapi kebetulan pulak Parkson ada buat sale baju dengan barangan baby. Waaa! I'm not so into baju-baju branded for my kids, asalkan kain selesa dan cantik, baju murah pun aku ok je. 
Tapi, kalau dah brand Baby Cheetah, KIKO, Kiki Lala, Anakku, Disney, Poney cuma RM15-RM20 sepasang manalah tak naik gila mommies oii.... Nak-nak pulak kita yang ada voucher nih. Siap grab banyak giler baju 12-18 months untuk Adam (biar boleh pakai lama sikit), baju newborn untuk baby beli jugak sikit-sikit as starting, dan tak lupa for my boys Ammar & Ummar. 
Dan.....inilah dia hasil tangkapan. Dalam 12 kpg jugak voucher menjadi mangsa kerakusan aku hari tuh. Dengan value almost RM600.00. Lantak ah, bukan duit haku pun.




Bila di kumpul-kumpul, tagging label je pun dah banyak camni. Hantu betul.

Aku pun sempat sambar sepasang sandal untuk dipakai sepanjang maternity. Alasan basi untuk beli kasut baru. Heheh. Niat di hati nak beli Scholl yang super comfy, ringan, tapak getah yang sangat grip, tapi apakan daya tak jumpa design yang berkenan plus rege yang tidak friendly. Sampai RM188++ sepasang. 
Me, so sad T_T



Maka, sandal ni lah jadi subtitute. B jugak pilihkan. I loike =)

Belikan jugak accesories untuk bakal baby. Nanti baby jangan cakap mama tak adil tau. Tak baik cakap mama camtu.

TUALA = misi asal kami. Telah menjadi misi sampingan aje. 

Tapi tualanya memang gebu gebas macam tuala hotel tu lah. RM20/helai dan kami ambik 3 helai je. Beria jek datang Kuantan demi tuala. Beli 3 lai je. Cess, laicikang betol.
Seluar tu pun untuk aku. Aku mengandung lagi. Seluar lama dah tak muat. K, alasan basi aku sekali lagi nak beli seluar baru. Aku test size 27 agak fit (dulu aku pakai 27 T_T), 28 just nice for me tapi aku amik 29 biar boleh pakai 2, 3 bulan lagi sampai perut besar sikit. Dalam whole Parkson yang luas tu, seluar yang takde sale jugak aku berkenan. Booo! untuk aku.

Tidak lupa, beberapa ekor itik sebagai peneman Adam di dalam bathtub nye. RM5 untuk 4 ekor. Kini, masa mandi kami lebih ceria. Kuikuikui.
Sangat tidak logik saiz penyu sama dengan anak itik. K, abaikan.

BERKELAH



Kami balik rumah dah pukul 3 lebih. Kebetulan along ada balik minggu ni, le familia planning nak berkelah. Tak terasa kepenatan bershopping dek seronoknya berkumpul satu famili dengan anak masing-masing.

Abah, mama + Izzah.
Along, abang long + Ammar & Ummar
Aku, B + Adam
Ateh & Abang Teh

Tak lama pastu, kawan tempat kerja B kat BASF datang join dengan wife dengan anak-anak dia. Lepas tu pulak, abang Yasin (family's fren) datang dengan wife dia bawak anak wife dia (diorang baru nikah minggu lepas), pastu Khairi & Shima lagi datang dengan baby Dinie. Waaa, dah jadi family and friends gathering pulok. 
Punyalah seronoknya kami, sekeping gambar pun tak amik. Dem! Comel sangat semua mami dedi bawak anak kecik-kecik dan baby-baby ni mandi pantai. Jenuh nak jaga jangan kasi makan pasir pastu nak mengejor diorang.


MALAYSIA CUP FINAL

Itu baru cerita petang, cerita malam hari pulak kami berkongsi kemeriahan dengan seluruh rakyat Malaysia tengok Malaysia Cup final. Tak rasa sangat la debarannya sebab bukan Ganu @ Kelate yang masuk final. Hehe.

Takde rezeki Penyu dengan Kijang tahun ni. Kita sokong Tok Gajah je lah ea. THIS IS PANTAI TIMUR!

Dramatik tol game tu, especially bila Pahang dah tinggal 10 player. Tapi last-last rezeki menyebelahi Pahang jugak dengan sepakan penalti 5-3.
So, mama kalah, abah kalah, Tak dapat masuk final. Adam la masuk final dahtu menang sorang-sorang. Baju pun dah kuning tau.

Yay!! Adam menang, Adam orang Pahang kan mama? kan, kan,kan?
Aku lempang jugak budak ni karang. Hehe,

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol