Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Alah Bisa Tegal Biasa

Cuti sudah habis bro!
Perasaan bercampur baur pagi ni. Sayu pandang muka baby kena tinggal pagi-pagi hari. Excited first time pergi kerja berdua dengan B. Hari bermula tenang. Gerak keluar awal pagi, ada orang tolong drive, jalan clear tak banyak kereta. Hati bunga-bunga tengok suami kat sebelah. Tak pernah naik kereta dengan dia pakai coverall semua. Selalu laki I selekeh dengan T-shirt + jeans je ^_^
Tiba-tiba teringat baby Elyas. Haih, layu lagi.
Ni bukan kali pertama aku kena lalui perasaan sedih nak tinggalkan baby macam ni. Dah 4 kali. Bila tiba-tiba datang rasa rindu dan teringat nak cium dia, nak bau wangi mulut dia, nak pandang mata jernih tu, datang rasa sebak macam nak pecah dada. Pendek kata sebab dah banyak kali aku dah kebal dengan perasaan macam ni.
Aku nekad for this time aku akan move on dari segala kekurangan yang lalu dan buat yang terbaik. My last pregnancy with Elyas terlalu menduga. I'm physically unfit (sebab pregnancy gap terlalu rapat) dan performance kerja pun menurun especially during my last trimester. Tapi Elyas terlalu 'worth it' untuk dibandingkan dengan semua kesakitan yang aku rasa. So, that's it. This is the last time I'm gonna talk about it. This is my paradigm shift dan aku harap perjuangan aku membantu suami, mencari rezeki untuk bagi kehidupan selesa untuk anak-anak aku ada nilainya di sisi Allah S.W.T
Bismillah.
P/s: Aku kena buat 'Return To Work' procedure hari ni. Elyas punya pasal, during lunch hour aku drive 35km balik rumah, susukan dia, drive balik office semula. Dahlah aku sesat tak jumpa cari Klinik Syed Badaruddin tadi. Anjakan Paradigma la sangat =P

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol