Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tema Birthday Adam?

 Assalamualaikum mommies.
Birthday Adam yang pertama tinggal lagi kurang sebulan. Aku dah start fikir-fikir nak celebrate birthday Adam. Pastu teringin lah pulak nak buat Themed Birthday Party. Tengah duk cari-cari idea. Sekarang sedang mempertimbangkan tema-tema berikut.

POOH
Dalam kepala ni dah terbayang-bayangkan Pooh yang comel, dengan warna kuning merah yang ceria. Sesuailah dengan Adam yang masih baby (sebenarnya mama dia yang suka Pooh).
Pic source
Nanti boleh beli barangan bertema Pooh macam kat bawah ni. Deko pun boleh buat macam ni.


CHELSEA
But we still need plan B. Kalau payah nak dapat party goodies dengan tema Pooh ni (sebab aku pun tak tau nak cari mana), boleh buat birthday party dengan tema football team favourite B, CHELSEA. Aku rasa not bad tema ni sebab warna biru pun comel, pastu tak susah nak cari Jersey Chelsea untuk Adam. Berlambak kat kedai. 
Lagi satu, kalau susah nak cari barangan tema Chelsea, aku boleh suruh tetamu just pakai baju biru, pastu deko rumah warna biru. Senang, tak sakit kepala. Hurm, ok jugak kan.

Pic source

Agak-agak, ada tak kedai kek yang boleh buat personalised cake camni dekat area Kemaman ni? Tukar nama jadi nama Adam. Umur setahun.

ADAM
1


Kalau tak dapat, apa-apa kek warna biru pun bolehlah. Kek fondant macam ni pun cantik kan. Yang ni kek masa orang buat baby shower, aku carik dalam google. Pedulik ape haku. Hikhik.


Pastu gantung belon biru.



Then, decoration dia boleh penuhkan satu rumah dengan warna biru camni. Hah, kau mampu?

THE RED WARRIOR
Masa suggest dekat B tema Chelsea tu, B pulak came out with different idea. "Ala, ayang buatlah tema The Red Warrior." Nak tema Kelate pulak dah cik abam I ni. Sebenarnya tema ni sama je macam tema Chelsea tadi. Cuma instead of biru, tukar je semua deko ke warna merah, lepas tu cari jersi TRW untuk Adam. Mesti comel kan. Macam B takpe, dia dah ada banyak jersi TRW. Tiap-tiap tahun beli. Bolehlah aku pinjam selai. 
Entahlah, aku macam lagi prefer biru dari merah kalau parti-parti ni. Macam panas sangat jek kalau satu rumah dihias warna merah.

Pic source
Deko macam ni cantik jugak kan.


Yang ni macam lagi senang  nak buat. Beli bag kertas banyak-banyak, pastu gantung guna reben. DIY.


Bila bagitau plan aku nak celebrate birthday Adam dekat along, along pun dengan bersemangat hantar gambar whatsapp kek KitKat macam ni. Hadui, yang ni pun tempting jugak. Comel yang amat. Poning kepala eden.


Last sekali, sampai ke saat aku menulis entri ni pun aku masih belum decide lagi nak tema apa untuk birthday Adam nanti. Entah-entah majlis tu nanti tak bertema pun, just ada makan-makan jek. Takpe, akan sampai jugak hari kejadiannya nanti, 10.03.2015 dan pada hari tu, whatever will be, will be. 
We'll see.

P/s: Semua gambar adalah ehsan google. Tak larat nak kredit satu-satu. Hadeih.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol