Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

~~Miss Pinky~~ Wajah baru, semangat baru


Salam.

         Terkejut tak tengok layout baru nih? Cantik tak? Huhu. Asal mulanya bila my Ex-Rumet masa kolej dulu add blog aku ni. Ni blog mommy hot a.k.a kawan aku nih. Aku masa mula2 bukak blog dia macam "waa, awesomenye design blog dia. Kemas, teratur, tak macam blog aku serabut2."  Logiklah kan. Orang dah bertahun-tahun blogging, aku kan baru start. Aku ni, main letak je apa2 application yang aku rasa relevan. Bagi aku isi blog tu yang lagi penting. Tapi kot iye pun tak kisah, janganlah sampai orang tengok blog kita sampai sakit mata, sakit kepala, sakit hati. Nanti mood nak baca pun ilang.Huhu~~~

Tengok punya tengok, terperasan watermark kat bawah tu, designed by Ayu Barbydol. Owhh, patutlah cantik sangat, professional tolong design rupa-rupanya. Aku pun tanpa membuang masa meng'kontek' cik Ayu di fesbuk beliau. Masa tu 28 November yang lalu.


Hah, siap print screen sbg bahan bukti. Tunggu punya tunggu, 18 Feb Tahun Ular, silap tahun 2013, baru dia reply PM ku. Wah, wah, sampai sibuk camtu sekali jadi designer ni rupa2nya =) Barulah aku tahu takdelah mahal sangat nak upah orang buat full design untuk blog ni. Mati2 aku ingat sampai puluh-puluh hengget nak ada blog yang cantik menarik tertarik kau memang da bomb nih, rupa2nya tak pun ^_^

Simple je pun dia punya instruction.


Lepas aku bagi detail-detail yang berkenaan, Ayu pun bagi contoh design 'header' dengan 'footer' guna gambar yang aku bagi. Dia propose dulu, means kita tak perlu terus setuju. Kalau tak minat, dia akan design lain. In my case, first time tengok, terus berkenan. Actually aku jenis yang tak cerewet sangat pun. Aku tak kisah sangat tema, warna, benda2 camtuh. Tapi yang 'bling2' tu memang aku yang request sebab tengok comel sangat kat blog mommy hot. Aku punya preferences cuma warna2 lembut + design yang kemas, tak serabut mata memandang (ceh3, banyak pulak ko punya permintaan ye, buat sendiri tak reti). Selalu geram tengok blog2 yang comel macam blog Fatin Liyana & Irine Nadia. Sweet dan comel je blog diorang kan =)
Dalam keterujaan aku nak ada new theme untuk blog ni, blog comel yg professional designkan, aku rasa sayang jugak nak berpisah dengan layout lama. Yelah, layout tu, aku yang pilih, aku yang decide colournye, aku yang download gambarnya, aku yang pilih temanya, edit2, godek2, berjam2 aku yang buta IT nih duk depan laptop belajar cara set up background blog ni tau tak.

Walaupun hodoh, aku sayang =(

So, untuk kenangan background aku yang lama, aku save gambar2 nih T____T


Hehe, gaya seorang blogger amatur.

 Cari satu2 ye, button, clock & application tu sumer =)

Daisypath yg bakal kena delete lepas ni, sebab ada perubahan date kawen. Ayoyo

By the way, sorry Ayu, semalam baru saya bayar untuk design tu. Erkk!!


No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol