Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Adam - Dah Pandai Terima Arahan

Assalamualaikum mommies.
Tadi balik lunch. Macam biasalah soalan sama je kat nenek tiap-tiap hari.
Anak-anak dah makan?
Dah berak?
Whoaa!! Banyak-banyak yang boleh ditanya, berak jugak yang nak ditanya. Dah nak buat canner, cuba anak kau tak berak dua hari. Mau gundah-gulana hati ibunya, keresahan bagai ayam berak kapur. Eh, berak lagi!
Macam biasa, lepas jawab soalan-soalan di atas tadi, nenek akan mula bagi laporan harian dia. "Angah tau tak, tadi adik tanya mama sikat mana? Mama memang ada nampak tadi Adam yang main sikat. Mama cakaplah.
Adam....Adam taruk mana sikat tadi? Pergi amik, bagi nenek.
Sekali angah tau tak, dia menonong amik sikat dia sorok belakang almari Minion dia, pastu pulang bagi mama. Haha, pandai sungguh adam.
Ada 2 kesimpulan yang aku boleh buat dari laporan mama tadi. 1. Lepas ni kalau ada barang yang hilang lagi, senanglah nak cari suspeknye. 2. Kalau Adam dah boleh terima arahan, maksudnya dia faham apa kita bagitau dia. Sel-sel otak berhubung dengan baikla tu. Huhu.
Aku perasan jugak sebelum ni, Adam akan buat apa yang kita suruh, tapi arahan yang straight forward dan simple la. Nak nak kalau yang menyuruh tu abahnye. Laju je. Contohnya, kalau nak ikut abah naik kereta, pakai selipar. Nak keluar jalan-jalan kat halaman, pakai selipar. Lepas tu kalau kita appreciate dan buat-buat tepuk tangan nanti lagilah bersemangat dia nak buat benda yang kita suruh tu. Huhu, Adam, Adam.... Lagi beberapa hari dah nak masuk 2 tahun.
 
Kenapa? Awak ingat saya tak pandai?
#Alfatihahabah.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol