Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

2014 Banjir Updates - All About Banjir (Part II)

25 December
First day ramai-ramai tumpang rumah ude. Senyap-senyap ajak B keluar tengok camne keadaan latest. Asik duduk dalam rumah, otak jadi beku ooo.

Pintu gerbang Selamat Datang ke Negeri Terengganu. 
Jalan jammed teruk dek kereta yang berpusu-pusu, tak tau diorang ramai-ramai nak pergi mana.
Tengok air macam aku jugak kot.


Jalan Kemaman-Kuantan

Jalan Kemaman-Kuantan

Jalan Kemaman-Kuantan
 
Jalan masuk ke kampung aku. Lori je boleh masuk.

Another jalan masuk ke kampung aku. Dah penuh air.

Ada juga yang nekad masuk nak balik ke rumah.

Air laut pun kuning semacam je musim-musim hujan ni. Pantai Kuala Kemaman.
 Itu kisah kat luar rumah. Di rumah ude pulak, budak-budak seronok berkumpul ramai-ramai. Main sama-sama. Adam, Ammar, Ummar, Izzah, Syahmi, Khaleesa & Khairin.

"Saya makan ayam goreng"
"Ok, saya nak makan tembikai"
"Ok, kalau awak makan tembikai, saya makan pisang!!!"
With abah teh




"Tak nak main dah. Penat....."

Update: Penduduk Manek Urai dah mula berpindah naik ke atas bukit. Semua bangunan dah ditenggelami air.

26 December
2nd day di rumah ude. Aku tak bergerak ke mana-mana. Adam pun mama jagakan. I've had severe heart burn. Tidur aje. So, korang layankan ajelah gambar-gambar Adam ni.




27 December
Amaran gelombang ke-3. Keadaan di Kelantan semakin teruk dan sekarang Pahang pulak start dinaiki air. Those yang nak balik KL, ramai yang stuck dekat atas highway sebab highway pun banjir. Kereta semua tak lepas lalu. Kami masih di rumah ude. Keadaan di Kemaman makin ok.

Highway Temerloh
Sementara itu, di rumah kami........





Permata hati kami yang membuat kami tak pernah mengeluh walau seperit mana kami diuji.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol