Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

The Puteri Pacific, Johor Bharu - Training GST

Hi mommies. 
Tak lama lagi GST dah nak implement. Suka tak suka, setuju tak setuju, kita tetap kena hadap semua ni. Hadap tu bukan hadap sesaje keh. Ilmu kena cukup supaya kita tau macam mana nak handle kes-kes dan complete our daily job lepas ada GST nanti dan faham lebih mendalam GST tu hape sebonar eh.

I went for GST training once, on 2011 kalau tak silap. Dengan one of my colleague. But this time, aku pergi sensorang. Mak aih, makin dekat 1 April 2015, makin fully book semua training yang ada kaitan dengan GST. Tak sempat nak attend mana-mana training pun dalam tahun ni. Awal-awal tahun ritu 3 bulan dah maternity leaves. Ni yang first pergi training tahun ni..

Ok, ni jurnal aku sepanjang di JB. Aku lebih kepada nak tunjuk hotel ni daripada nak share apa yang aku blajar sebenarnye. Huhu. Boring giler GST. Dahla attend training dengan orang-orang dengan accounts nyer background. Dah tentu-tentu makanan diorang jer benda-benda camni =( I'm so not interested. Tapi dah orang bayar, pergi je lah. Cubalah ikhlaskan hati dengan ilmu tu.

ARRIVAL

Badan penat, mata mengantuk. So, 2 buah katil untuk seorang preggy mommy memang sangat tempting. Siap undi tuh nak tido katil mana.


DAY 1

The Puteri Pacific Hotel ni located kat Jalan Abdullah Ibrahim, tengah-tengah bandar JB. So, don't you expect nak nampak pemandangan Selat Tebrau ke, gunung-ganang ke. Memang jamu mata dengan view bangunan je lah.



WELCOME TO THE PUTERI PACIFIC
Wifi free ye kengkawan.


As usual, first thing bila dah masuk room snap gambar dalam bilik dulu. Tengok deko dia (especially dalam bilik air), pastu berangan nak deko rumah stail cam dekat hotel. Ceh!!

Kerusi rehat. Empat hari tiga malam aku duduk situ, selama tulah buah tu tak terusik.

Bath tub.

Cermin besar & sinki.

Benda ni berlambak-lambak kat rumah. Bawak balik dah tu tak guna.

In Room Dining Menu & Spa.

Gambar katil sekali lagi. Motif??
This time aku betul-betul travel light. Nampak back pack atas dressing table tu? Aku bawak satu bag tu je. Dua pasang baju untuk attend training, kasual wear untuk hari balik & telekung. 


Syllibus aku untuk 2 hari punya traning. Sakit kepala weh.


Ni dinner aku. Vegetarian pizza. Sedap sangat tapi jujur cakap, memang tak mampu habis sebab aku sensorang je pun.


DAY 2

Yezza. Sebelum pergi belajar snap gambar dulu. Nampak my baby bump? My baby is 5 months old ^_^


My quick breakfast. Before masuk kelas. =)


My lunch break. Naik bilik jap, solat. One thing for sure, makanan kat sini memang superb. Actually, training course tu ada provide lunch sekali dalam pakej dia. Dua-dua hari lunch, masakan lauk kampung agak terkejut jugak sebab tekak pantai timur ni boleh terima masakan Johor. Ayam masak lemak cili api dia memang pehhhh. Hats off to the chef.


Dalam elevator berlatar belakangkan swimming pool. Teringat kat dak Adam.


My room.


My dinner. Spaghetti Bolognese & Ice Lemon Tea.


Sebenarnya, malam ni ada cerita sedih kat bilik ni. Yang buatkan mommy Adam ni hilang ketabahan dia sekejap. I've cried my eyes out. Nanti-nati dalam entri lain aku cerita ye. 
And then, let's call it a day. Gud nite.


LAST DAY

Baru lepas check out. I'm waiting for my cab. Jap lagi ke airport Senai, then straight away balik Kemaman.
Bye bye JB.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol