Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Botol Tommee Tippee Adam & Baby


Pic source
Assalamualaikum mommies. 
Ada sesiapa yang sempat ke Mid Valley Tommee Tippee Expo bulan lepas? Dia buat Sabtu & Ahad. 22-23 Nov kalau tak salah. Dalam group Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu kat FB offer botol susu Tommee Tippee 50z dan 9oz jadi viral giler. Yelah, botol 5oz RM10.90, botol 9oz macam gambar kat atas ni RM14.00 je. Mak aih, murah sangat neh.


Adam guna botol 5oz tu start newborn sampai umur 3 bulan. Pastu 5oz mana cukup dah. Terpaksa pakai botol 9oz pulak. Jadi, di kesempatan ada offer botol murah ni kenalah beli banyak-banyak sikit. Untuk Adam dan jugak bakal adiknya ^_^
Dalam group FB tu, ada ramai juga ibu-ibu yang baik hati nak tolong belikan botol ni dengan upah murah je (tapi kena hati-hati ye, takut kena tipu). Yelah, takkan nak turun KL semata-mata nak beli botol susu je ye dak? Macam ada sorang hamba Allah ni, upah dia cuma RM5 untuk berapa banyak botol pun yang dibeli. Alhamdulillah, semoga Allah S.W.T permudahkan urusan beliau seperti mana dia permudahkan urusan ibu-ibu yang lain.


25 Nov tu, Siti Hajar whatsapp aku, dia cakap botol 5oz dia tak dapat beli. Dua-dua hari dia pergi pun botol tu dah habis. Yelah, murah kot. Mesti ramai yang nak beli. Mesti ramai jugak yang beli untuk berniaga. Macam aku, takde maknanya nak berniaga, memang aku cadang nak simpan untuk Adam & adik dia. 
Ingat tak dulu aku pernah beli set TOMMEE TIPPEE CLOSURE TO NATURE COMPLETE STARTER KIT ni. Dia ada banyak botol dalam tu, tapi aku pergi bantai pakai semua sekaligus, instead of pakai dua biji untuk 6 bulan, dan seterusnya. So, sekarang Adam dah tak ada botol baru (botol banyak, tapi semua dah pakai almost 6 bulan) dan mamanya pun dah gatal tangan nak beli botol baru. Faham tak kronologi ceritanya? Haa.
Tapi macam yang aku cakap, botol 5oz dah habis so tak dapat beli. Botol 9oz pulak aku dapat 9 biji je. Kurang satu. Oklah, dari tak dapat langsung. Aku jimat banyak tau. Sepatutnya total harga dekat RM300 tapi semua ni aku dapat tak sampai RM150 sekali upah Hajar + pos. Berbaloi-baloi kan. 
Siti Hajar ni baik tau. Mula-mula berdebar jugak tunggu dia bank in semula duit balance untuk botol yang tak dapat tu. Bila dia pulangkan balik, Alhamdulillah. Lega rasa hati. Mujurlah jumpa peniaga online yang jujur camni.


Tadaa. Masa 26hb tu botol ni dah sampai rumah aku. Cumanya semua ni came with slow flow teats. Nampaknya kena belikan Adam teats baru.
Next mission, nak belikan botol Tommee Tippee 5oz untuk adik Adam. Kebetulan petang tadi, seller sama yang aku beli Complete Starter Kit dulu post gambar ni kat Fb dia. Terus teruja nak beli.


Hah, siap tempek gambar dengan no. fon sekali. Takpelah, tolong promo. Comel kan botol ni. Meluap-luap keinginan nak beli botol ni even dah tau decorated bottle no harga dia lagi mahal dari yang plain white tu. Terus pm seller. Dia cakap boleh beli single, dua @ triple. Lagilah best. Boleh padan-padankan dengan budget. Hihi, aku cakap kat seller tu esok jugak aku transfer duit. Hihi, seronoknya aku. Tengah seronok-seronok, ter'scroll' Fb dia sampai kat gambar kat bawah ni.


Alamak! Aku belum tau lagi baby aku ni babyboy ke babygirl. Dah tu, nak beli blue ke pink?
Takpe, esok aku kena pergi checkup baby. B tak kerja. Esok jugak aku ajak B pergi scan baby.
MESTI!

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol