Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Muka abah ke muka mama?


Salam guys =) Kindly be introduced, this is my husband!! Masa B kecik dulu. Masa raya katanya ^_^


Bila kandungan dah masuk lebih kurang 4 bulan (around October), baru aku perasan aku ada hobi baru yang pelik.

Entah kenapa lately asyik ada hobi baru ajek. Macam mengade-ngade pulak.

Aku rasa aku suka tengok muka B! Eleh, mesti korang cakap memanglah ko suka tengok muka dia. Muka laki kau kan.
Masalahnya aku tengok dia tahap obses. Kadang-kadang dia tak perasan, tapi bila dah aku tenung sangat-sangat, lama-lama dia perasan la.

Yang menjadikan hal ni pelik (walaupun tak berapa pelik sangat sebenarnya) adalah, aku takde penyakit ni before I'm carrying his child.

Bila dia makan nasi, kalau aku tengah teman dia makan aku akan perhati dia makan. Sungguh-sungguh nau dia makan (My hubby jenis yang takkan tinggal sebiji nasi pun dalam pinggan. "Ma abang cakap nanti nasi menangis".) Tapi tu kalau aku tengah teman dia jelah. Kalau aku pun tengah makan, aku tak bolehlah nak tengok dia sangat, terlekat tulang nanti naya pulak.

Bila dia tidur, aku tengok lagi muka dia lama-lama. Rasanya, kalau dia jaga tiba-tiba mesti dia takut. Apa kekdahnya bini aku ni, nak bunuh aku ke apa renung orang tengah-tengah malam gini?

Satu lagi masa dia drive (I'm hardly driving lately, cepat penat). Aku kat sebelah, kalau takde benda nak disembangkan (yang mana ini memang sangat jarang terjadi), aku akan just enjoy our journey dengan rebahkan seat sikit pastu tengok je muka laki aku. Huhu.


Hah, ni baru 2. Ada banyak lagi aku snap B tengan drive. Takde kerja katanye.

Aku siap ada 'feberet' angel lagi bila datang bab tenung-tenung ni. Aku suka tengok muka dia dari tepi, tak suka dari depan. Sebab ilusi optik akan menyebabkan hidung dia nampak kecik sikit. Ngee (jangan marah ye abang)~~











Ramai orang cakap, kalau suka tengok muka suami masa mengandung, anak yang bakal lahir tu akan ikut muka suami. Tapi aku tak kisah sangat pun muka siapa-siapa. Ok apa kalau ikut B. B masa baby dulu dia ada rambut banyak. Aku pulak, di saat babygirl lain comel je rambut ikat tocang, aku entah kenapa menjadi botak pula.

Dan aku rasa ada baiknya juga aku obses tengok muka laki aku. Sebab tak ada yang pelik kalau baby tu ikut muka babahnya. Kalau aku obses tengok muka laki orang? Macam mana kalau aku obses tengok muka pak cik-pak cik Pakistan yang datang rumah jual tudung tu? Tak pun muka abang yang jual Cup Corn kat Medan Selera tu. Hah, tak ke naya dibuatnya.



Ammar Faris sejibik muka abahnya. Tomey!

Last but not least, aku selalu doa tak kisahlah baby ikut muka siapa pun, aku harap baby akan baik, penyabar, rajin dan pandai macam B. Kasihkan binatang macam B. Tak berkira macam B. Akan sayang pada ibunya sangat-sangat macam B sayang ma. Akan lemah-lembut pada isteri dia nanti macam B layan aku. Paling penting, patuh perintah Allah, taat pada Rasul. Amin.
p/s: Doa penuh mengharap seorang bakal ibu =)

Nak jugak-jugak pakai spek Hello Kitty tu. Pastu paksa B pakai skali. Nak pakai sorang-sorang, malu.
     

2 comments:

  1. wahhh..tahniah pregnant untuk yang kedua. Teringin jugak nak pregnant..tapi belum ada rezeki :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pregnant anak sulung sekarang...dalam gambar tu my one & only nephew....anak kak long =) don't lose hope...bykkan doa, sy doakan awak juga cepat2 dapat baby ^_^

      Delete

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol