Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Adam 4 Month (Adam Salcedo)


3 BULAN 1 MINGGU

Awal-awal dulu aku dengan B panggil Adam Mr. Circle. Hehe, kadang-kadang kita tak dapat nak bezakan kepala Adam dengan bola bowling. Mujurlah tak melekat panggil camtu. Lagi satu, masa ni semua tengah demam cerita Philippine, Temptation Of Wife (aku dah xleh tengok, fasal kerja T_T). Watak utama dia Angeline and Nigel, tapi sebab muka Adam cam bulat-bulat gitu diorang panggil dia Marcel Salcedo. Abang Teh dengan Ateh la yang mulakan. Lama-lama jadi Adam Salcedo pulak. Hahah, macam-macam hal.

Adam Salcedo yang bulat.




With his 2nd cousin dekat kampung. Aku tak tau Adam dengan Aiman ni kena-mengena camne. Sebabnya, bapak Aiman ni sepupu aku. Jadinya diorang ni pangkat dua pupu la. Tapi, selain sepupu, bapak si Aiman ni jugak adalah adik sesusuan aku. Jadinya diorang ni sepupu lah pulak. Hadoi, pening mak.



Menakal kat rumah Cek Tua.

3 BULAN 2 MINGGU

Bulan ni adalah fasa botak Adam. Kadang-kadang aku rindu Adam yang berambut dulu, huhu. Bukan pe, dulu masa ada rambut Adam nampak cam budak baik, innocent, naif sangat. Walaupun dia lagi cute botak, tapi muka dia cam budak nakal dah. tak caye tengok gambar kat atas nih. Macam-macam memek muka.

Lagi satu yang herannye, Adam cukur rambut sama-sama dengan Rifqi. Rambut Rifqi dah banyak tau. Adam je yang rambut tak tumbuh-tumbuh lagi.

Memakai topi untuk melindungi kepala yang botak. Hahai.







3 BULAN 3 MINGGU

Minggu ni adalah minggu yang paling tak best. Sebab macam aku cerita kat post dulu, minggu ni Adam kurang sihat pastu kena tahan wad. Kesian Adam. Walaupun nampak ceria dan selalu senyum (Adam sangat kuat semangat) tapi berat dia naik sikit je. Dari 6.1 kg, masa masuk wad tu cuma 6.22 kg. Cuma Alhamdulillah la, berat dia tak susut.  











4 BULAN

Hari ni (10/3/14 - 10/7/14), genaplah umur Adam 4 bulan. Sekejap je kan. Dah lebih sebulan Adam dijaga nenek dia bila aku pergi kerja. Adam dah tak cerewet lagi. Breastfeeding boleh, breast-milk feeding boleh, FM pun boleh. Kesian Adam, mama still try my best untuk bagi Adam breast milk sebanyak mungkin k.

Latest updates, Adam dah tak suka baring. Kalau alas bantal yang tinggi sket, dia akan angkat kepala setinggi yang boleh. Dia cuma baring bila tidur aje. Minum susu pun dah 20-24oz/day. Sekarang Adam dah pandai mengiring sendiri. Bahaya kalau tak tengok-tengokkan dia masa tidur, takut dia menelungkup sendiri pastu tertindih tangan.

Sekarang dah pandai jerit, marah-marah orang. Sambil minum susu pun pandai mengomel-ngomel lagi. Pastu dia suka masukkan jari dalam mulut. Air liur pun asyik meleleh aje sampai abis basah baju dia. Mana taknye, baby lain masukkan 1, 2 jari je dalam mulut. Adam masukkan 4 jari, kalau boleh satu penumbuk tu dia nak masukkan. 

Kadang-kadang jari aku pun dia hisap. Tak dapat jari, lengan pun boleh, apa aje yang tercapai dek mulut dia. Kalau aku cium dia, hidung aku pun dia hisap. Apa lagi ek? Ha, sejak Adam dah pandai sembur air liur ni, rambut aku pun start meluruh dengan jayanya. Hari-hari kerja aku mengutip rambut. Tak lama lagi, aku pun akan botak serupa Adam. 

Rambut Adam pun dah tumbuh sket tapi kat bahagian depan kepala je sebaris. Sebijik cam Pekan adik Melor citer Batu Belah Batu Bertangkup tu. 







Happy 4 Months Adam ~_^

#Pray 4 GAZA

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol