Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Jurnal Ramadhan

Pic source

I've tried my best untuk jadikan jadual kat atas ni sebagai guideline untuk ibu berkerjaya yang breastfeeding macam aku ni (pandai-pandailah sesuaikan masa untuk bulan Ramadhan ni, for e.g my day will starts on 4.30am untuk sahur dan spend sikit masa untuk berbuka pada waktu Maghrib).

Masalahnya dengan aku, masa Adam start refuse botol, aku kena balik rumah masa lunch hour, susukan dia.  Sebab tu aku balik tengahari walaupun bulan puasa. Nasib baik tempat kerja dekat je. Plus, Adam takde jadual menyusu. Dia ikut suka perut dia jek. Me, so worried -_-

At last, I came up with this schedule of mine. Yang kat atas ni sebagai guideline, tapi aku sesuaikan dengan lifestyle aku, Adam punya keperluan dan jugak bulan Ramadhan. So, aku dapat extra time masa lepas sahur and mine, much simpler ^_^
P/s: korang jangan goblok sangat tanya solat, ngaji, terawih, qiamulail tak masuk dalam schedule ke bulan-bulan puasa ni?
Sila take note, yang ni jadual BREASTFEED ye. Segala jenis solat wajib, solat sunat, zikir ko nak aku masuk dalam ni, aku jugak yang dapat dosa sebab riak. Heh.


Notakaki:
-start from 7.30pm hingga 12.00/1.00am minum air masak1gelas/hour
-2x ESP, malam sekali dan masa sahur sekali
-Kurma, take everyday bila-bila masa je (bukan masa tengah puasa ler, of course lol)

#Pray 4 GAZA #Pray 4 MH370 #Pray 4 MH17

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol