Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Cerita Hujung Minggu Mama & Adam


Since masuk kerja on early June after a long holiday (maternity leave), aku susah dapat spend quality time (entri) dengan family especially Adam. Selain daripada malam dan weekend, the rest aku terpaksa tinggalkan Adam kat rumah mama masa aku kerja. 

Kalau malam, badan aku dah penat lepas seharian di ofis. Jadi, kalau lepas ambil Adam kat rumah mama, lepas mandikan dan susukan dia, dia terus tidur I can really have some times for myself to take a deep breath and rest.

 I can say that only on weekend yang aku dapat tumpukan sepenuh perhatian dekat Adam. I'll make sure walaupun aku lepak rumah mama, I bathe him, feed him and put him into sleep walaupun mama selalu offer nak tolong. Kalau keluar B dan aku pastikan kami bawak Adam kecuali kalau kami keluar malam atau ada urusan penting. Baru kami tinggalkan dengan aki dan nekma dia. 

Tak rela rasanya satu masa nanti kalau tetiba aku balik kerja, Adam dah takmau dekat aku. Wuuuwuuu. T_T 
Me so sad.

Dah tiga kali weekend kami tak duduk rumah. Minggu lepas Adam masuk wad (entri I, entri II, entri III) dan lepas tu kami pergi Penang. Minggu sebelum tu balik Pekan kenduri arwah nenek aku dan minggu lagi satu pun kami balik Pekan jugak. Last weekend B kerja, tapi aku ada kat rumah. Apalagi, aku tak lepas peluang langsung, tak berenggang dengan my boy.





Kalau aku tengok dia dah lena sangat pun, lepas sahur aku ambil dia, put him on my chest. Cuddle sampai aku puas. Dia memang tidur lagi lena dan lagi lama kalau baring atas aku, seronok dengar bunyi jantung agaknya. Kadang-kadang rasa sayang nak lepaskan.


Inilah yang dikatakan 'pure love'. 
Walaupun aku tinggalkan dia sepanjang hari, dia tak pernah benci aku.

#Pray 4 GAZA

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol