Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Jom Basuh Barang Baby


*      Beli barang baby – DONE
*      Beli Storage Box – DONE
*      Basuh barang baby – NOT DONE

Baby      : Ish, ish, ish, pemalas betul la mommy ni. Nak ikutkan, tak ada alasan tamao basuh barang baby lagi tau. Takkan nak tunggu perut tu besar buah tembikai size XXXL baru nak basuh.
Mommy : Yelah, yelah. Nak basuhlah ni!!

                Pendek cerita, ni lah aktiviti aku masa cuti Chinese New Year baru ni. Orang lain sibuk pergi holiday, laki aku sibuk kerja. B kerja straight 4 days night shift jadi siangnya dia membuta aje. Aku yang keboringan terpaksalah bikin kerja sendiri. Lagipun, sebelum ni asyik tangguh basuh baju baby sebab nak tunggu beli storage box. Sekarang dah ada kotak tutup hijau yang besar gabak tu, hah, ape lagi?

                Membasuh barang baby ni pun perlu dilakukan berhati-hati tau. Yelah, barang-barang dia kecil-kecil semuanya. Fabrik dia pun kebanyakannya cotton dan lembut. Kenalah pakai detergent khas untuk pakaian bayi. Macam aku, aku beli brand Pureen.



                Bila beli detergent khas ni, kerja jadi senang. Dia dah sekali dengan softener, tapi aku gatal-gatal tangan jugak bubuh Softlan banyak-banyak. Wangi!!

Alamak, lupa rotate pulak. Tapi dia ada tulis kat situ detergent untuk baby ni dah sekali dengan softener.

                Pastu lambakkan semua sekali dalam washing machine. Wohaa!! Tadi bukan main cakap basuh dengan berhati-hati. Kalau korang ada kerajinan, silalah basuh tangan barang-barang baby ni ye.

Semua kecik-kecik + cute miut aje =)

Don't forget to set on delicate mode. Takut rosak fabriknya.

4 comments:

  1. basuh baju baby plg best...kecik2 je comel2 je...hihi...aku guna pureen pink...sbb bby gel kot dlu...hihi...:p

    ReplyDelete
  2. hihi~~~aku merata cari detergent baby ni Wa. Beli yang baru ni sebab xde other choice dah.. Pureen yang pink lg best ek?

    ReplyDelete
  3. ohoh. sy tak basuh lagi. tunggu mood datang. Tapi pencuci baju sy beli yang takde enzyme..sbb ada history eczema..takut anak pn ada eczema..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ye? ni dah basuh, lipat2, malas nak susun pulak..my nephew xde eczema tapi kulit sangat sensitif...my sis bagi dia makan sup belut....ok sikit....

      Delete

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol