Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Storage Box


Hai!! Hari tu dah siap beli barang-barang baby kan. Dah siap-siap beli tu, next step ialah:-

v  Basuh semua pakaian baby.
v  Asingkan barang untuk dibawa ke hospital.
v  Lipat dan susun kemas-kemas di tempat bersih.

Assalamualaikum readers!! Seperti yang semua sedia maklum, rumah kami dilanda banjir teruk hujung tahun lepas. Memandangkan kami akan pindah ke rumah sewa sementara waktu, dan rumah pun nak diubah-suai, macam tak berbaloi nak kemas dan basuh rumah banyak-banyak kali. Yelah, nanti nak kena basuh rumah lagi.

Perabot yang rosak pun banyak yang belum berganti. Aku tak ada tempat yang sesuai nak simpan barang-barang baby tu. Jadinya, sejak beli sampai weekend ritu barang-barang tu belum keluar lagi dari plastic bag. Ideanya adalah nak beli Storage Box dan simpan pakaian baby yang dah basuh kat dalam tu. Selamat dan tak tercemar sebab bekas tu bertutup.

Masa malam buat makan-makan kat rumah sewa kami ritu, along pass box tu kat aku (kirim dengan along belikan dekat Giant Kijal sebab kebetulan dia pergi Kuala Terengganu hari tu).

Boleh tahan besar kotaknya. Lid cover pun kemas.
Aku rasa kotak ni sangat praktikal. Dalam list barang baby, ada bakul bayi berhias yang comel tu untuk susun barang-barang baby. Tapi ramai orang tak suggest beli bakul tu. Membazir kata diorang. Cuma guna masa sedang dalam pantang dan nanti bakul comel tu akan jadi penghuni bumbung almari. Mengambil kira pendapat semua orang, aku rasa better aku beli box ni daripada bakul comel tu. Kelebihan kotak ni:-

ü  Transparent – boleh nampak barang di dalam dan senang nak cari.
ü  Bertutup rapat – kemas, selamat, bersih.
ü  Spacious – kalau pandai susun, banyak kot barang boleh masuk dalam.
ü  Beroda – banyak mana barang pun kita sumbat kat dalam, takde hal sebab boleh tolak aje.


Plan aku, nak terus gunakan box ni untuk simpan barang baby, sampai baby ada almari beliau sendiri dekat rumah baru nanti.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol