Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Nenek, Nenek Si Bongkok Tiga


               Sorrylah ye kalau nampak macam makin lama makin excited update pasal pregnancy nih. Sampai hari-hari update blog. Yelah, nanti lepas bersalin mesti lagi tambah-tambah excited nak update pasal baby pulak. Ye idak?

               Tajuk entri kali ni berbunyi macam tuh sebab siryes wei, aku rasa macam mak nenek dah lately nih. Sakit ni mula rasa masa start 2nd trimester dulu, tapi masa tu aku punya back pain macam tak kronik sangat. Cuma rasa sengal-sengal camtu. Bila duduk lama, terasa lenguh. Tapi sekarang masa 3rd trimester, dah rasa sakit sangat-sangat. Siap bila bangun tidur pagi-pagi ada bunyi krakk, krakk lagi tulang belakang aku ni.

               Sekarang, aku cuma drive pergi dan balik kerja aje. Kalau balik kampung tu, bila aku nampak B macam dah ngantuk sangat baru aku gilir drive tapi paling lama aku boleh tahan sejam aje sebelum rasa sakit belakang tu datang. Tapi selalunya B memang takkan bagi aku drive langsung. Kalau 5 jam perjalanan nak sampai Kuala Krai tu, 5 jam la B drive.

               So, nak avoid atau kurangkan sikit rasa sakit tu, aku beli bantal kecik masa balik Kelantan baru ni untuk letak dalam kereta dengan kerusi kat ofis. Tapi, even dah alas bantal pun, kalau duduk terlalu lama pun akan tetap rasa sakit jugak. Selalunya aku just duduk dalam 40 minit camtu, pastu aku bangun jalan-jalan jap.
             
Bantal kecik ni beli di Kuala Krai. 1 letak kat kerusi ofis, 1 letak dekat car seat.

                 Nasihat aku untuk bakal-bakal ibu ni. Minumlah susu banyak-banyak even masa korang belum pregnant lagi pun ye. Double the amount taken when your pregnancy starts. Barulah korang tak jadi nenek tua sebelum waktunya macam aku nih. Haih.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol