Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sahabat

            
            Ahad lepas sahabat call. Ceria nada sahabat  ucap tahniah untuk perkahwinan ateh & abang teh Disember lepas. Khilaf aku. Terlupa maklumkan sahabat. Sebab majlis yang dibuat pun cuma kecil-kecilan untuk merai keluarga dan kawan-kawan terdekat.

Mujur sahabat tak kecil hati. 

Lepas saling bertukar cerita, aku bertanya khabar sahabat. Baru aku tahu sahabat  telah kehilangan. Malah waktu aku berkongsi cerita gembira aku dengan sahabat beberapa bulan lepas, sahabat baru sahaja kehilangan. Baru sekarang sahabat buka cerita.

Waktu tu, sahabat tak mahu kongsi cerita sedih beliau atas alasan takut mengganggu ‘mood’ gembira aku ketika tu. Waktu aku kongsi cerita gembira aku, sahabat pendam cerita sedihnya sendiri. Mungkin ini resmi sahabat. Kegembiraan terhampar untuk semua, kesedihan didakap sorang-sorang.


P/s: Terlihat akhlak Islam pada yang tidak muslim. Kadangkala, cari akhlak Islam pada yang muslim itu sendiri, belum tentu ada. 

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol