Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

28 Weeks

Assalamualaikum mommies.
Happy Friday. Daddy2 semua sila jangan ponteng Jumaat ye. Now, it's time to update baby progress =)
So, it's 28 weeks today. Means dah masuk 7 bulan pun. Let's see how's the baby looks like now.


Dah masuk 7 bulan ni, aku dah bertambah gems a.k.a gemok. Huhu. Nasi putih memang feveret aku. Kalau makan kat kedai time lunch hour dengan colleague, diorang mesti bagi aku ambil nasik dulu. Sebab bau nasi je pun dah tak tahan. Wangi......
Dari segi kesihatan pulak, macam mna nak cakap ek? Dari segi alahan tu memang dah takde la. Dah lama takde muntah-muntah, sakit kepala, loya, demam tu semua. So boleh kategorikan aku sebagai sihatlah sekarang. Cuma dari segi ketahanan fizikal tu, sangat-sangat kepenatan. Perut dah memboyot, Adam makin besar dah terasa sangat pinggang ni kalau dukung dia. Plus, sekarang suka sangat bangun tengah malam. Main. Nasib ada aki dan abah dia rajin melayan. Kadang-kadang dia bangun awal pagi, tak tentu masa tidur dia. aku nak kerja esoknya, rabak mata.

3 Jan, 5.50 am
5 Jan, 6.43 am.
11 Jan, 1.38 am
11 Jan, 2.05 am. P/s: aki tengok gambar ni aki tanya dah kenapa abahnya
gerbe gerose gitu? Hihi.



 Dari info from BabyCenter, baby mama dah ada bulu mata dan akan palingkan kepala kalau ada continuous bright light from outside. Lapisan lemak mula terbentuk sebab sekarang baby dah starts to get ready untuk kehidupan di luar rahim. Korang selalu dengar tak, kalau baby prematured, biasanya kalau 7 bulan dia dah boleh survive. Antaranya, abah aku sendiri. 7 bulan dah lahir. Dan sihat walafiat sampai sekarang. Huhu. Dari segi baby punya movement pulak, memang aku dah boleh rasa regularly. Baby pun dah besar kan. Ok, baby. Duk leklok dalam tu, jangan gatal nak keluar awal. Jumpa nanti keyh.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol