Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

1st Day Back To Office


Pehh. So camnilah ek perasaan ibu-ibu yang balik berkerja lepas maternity leave ni. Memang bagaikan sembilu ah. Cerita Sembilu Usop Aslam pun tak tragis camni tau. 
Adam cuddle with me whole morning. Merengek-rengek mintak jangan dilepas. Macam tau-tau je nak kena tinggal.
Aku susukan dia. 
Banyak-banyak dan lama-lama. 
Risaunya hati kalau-kalau dia menangis lapar kat rumah nenek.

Penawar rindu. Sempat aku snap gambar dia masa tengah cuddle pagi tadi.

Pagi tadi B balik kerja, kami berdua hantar Adam ke rumah nenek. Dia tak faham lagi kena tinggal, rilek je dia. Muka selamba, tak nangis pun.

Pusing kereta, hantar B balik rumah dan terus heading to office. Mengalir jua air mata ni tinggalkan buah hati. So, this is it. 
Dengan lafaz Bismillah....
Kena mulakan balik segala-galanya, harap-harap tak banyak yang aku lupa. 3 bulan kat rumah, duk susukan Adam, dodoi Adam, sental bontot Adam, boleh jadi blur jugak ingatan ni. Heheh.

Dekat office, ateh whatsapp. Adam minum susu 4 oz, licin. Pastu tidur. Waahh, tak rindu mama ke Adam?? 
Alhamdulillah, Adam nak jugak minum botol. 

Muka dah hadap 4 oz susu. Kalau kenyang tu, mood elok aje.

Dah lena.

Cerita pasal minum botol, aku tak sambung lagi cerita Adam refuse botol hari tu kan. Jap, jap. Aku tengok post tu dah berhabuk dalam draft. Nanti dah touch up elok-elok, dah letak gambar, aku publish ye. Maafkanlah aku yang pelupa ini. 
Sesungguhnya aku ini tidak sempurna. Ceh.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol