Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

"Pakai Celak Angah, Pakai Celak"


Aku ingat lagi, abah tak tidur di hospital masa aku lahirkan Adam. Dia datang mlm tu, tapi dia balik semula. Mama yang temankan aku, tukarkan lampin dan suapkan aku makan malam tu. Esoknya baru abah datang. Nak bawak baby balik. Abah terkejut tengok muka aku pucat lesi (dah orang baru bersalin, banyak hilang darah, memanglah pucat). Dia suruh aku pakai celak mata. 
Pakai celak angah, pakai celak
Bila aku buat derkk aje, dia suruh lagi. Dua, tiga kali dia suruh. Masalahnya, dekat wad bersalin tu manalah aku nak cari celak. Bukan aku bawak make up pun datang sini. Mama pun tak bawak. "Angah tak bawak make up bah". "Ambik ni, pakai celak abah. Pakai celak baru nampak segar sikit. Baru ceria sikit. Ni nampak tak elok, pucat je."

Sebenarnya, abah dari dulu lagi memang bercelak. Jadi dia bawak celak tu dalam beg galas dia. Aku pun bercelak. Cuma biasanya, aku pakai celak hitam. Celak abah light brown. Tapi, ape de hal. Pakai jek. Yang penting mau nampak comel bawak baby pulang. Huhu. What a memory.

P/s: dapat ilham tulis entri ni bila post gambar dukung Adam kat FB, ada colleague tegur "ilah tak nampak macam baru lepas bersalin pun, nampak macam biasa aje". Huhu, memanglah. Ada orang paksa I makeup kat spital. ^_~

No comments:

Post a Comment

 

Copyright 2013 © Bazilah Azhar Designed by Ayu Barbydol